www.svedsketanky.cz http://blog.svedsketanky.cz/diskuse/ |
|
Katalyzátor - co s ním? http://blog.svedsketanky.cz/diskuse/viewtopic.php?f=56&t=1013 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Mr.Dan [ pát 13. srp 2010 13:14:34 ] |
Předmět příspěvku: | Katalyzátor - co s ním? |
...podvacáté. Saabinfo.net a toto nejsou jediná fóra, které jsem v posledních dnech prošel kvůli otázce vyndání katu. Jak jsem již psal před dávnem, je mi líto měnit komplet výfuk od turba (sehnal jsem i novou downpipe s vlnovcem) a katalyzátor přitom nechat původní (aktuálně najeto 323 tis.km), byť se tváří, že ještě něco málo najede, a pak splakat nad "výdělkem", když se jednoho pěkného dne rozpadne a zaneřádí oba zánovní tlumiče. Na výběr mám poměrně hodně variant řešení a je na vašich zkušenostech a zdravých úsudcích sem napsat, které považujete za optimální. Vezmu to od nejlevnějšího po nejdražší: 1. nechat stávající kat (a mít zbytečně přicpané potrubí) 2. sehnat kat mladšího data výroby a doufat, že je v lepším a propustnějším stavu než ten můj (Arambulovo vrakoviště by možná vědělo ) 3. kat nahradit příslušnou trubkou s přírubami (dodává Roman Šolc i Pavel Kučera) 4. kat nahradit tlumičem, pasujícím na starší modely bez katu (tzv.tichá varianta) 5. navaření univerzálu (životnost vs. cena?, navíc zbydou konce původního katu, které během pár let budu řešit znovu) 6. pořídit aftermarket kat (nejlevnější jsem našel Walker nebo Rosi/Klarius v ceně kolem 7 tisíc ) Na závěr dodám, že potrubí má (zřejmě originální) průměr 2,25 palce a známého mám jen na STK, ale ne na ME... |
Autor: | martinopel [ pát 13. srp 2010 19:14:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
Zapoměl jsi na možnost tzv sportovního katalyzátoru. |
Autor: | Mr.Dan [ pon 16. srp 2010 10:01:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
Pravda, toť taky alternativa, ale mám za to, že kvalitní sportovní katy vyjdou i s prací ještě dráž než "originál" aftermarket... čekal jsem teda, že se tady strhne diskuse o tom, jak to kdo má, jak to funguje, co změna rozložneí toč. momentu, spotřeba, emise, hlučnost... |
Autor: | martinopel [ pon 16. srp 2010 10:18:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
Autor: | Mr.Dan [ úte 17. srp 2010 9:41:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
Děkuji, Martine, za zcela jasnou a výmluvnou odpověď. Přihodím jsem, co jsem psal i na "konkurenčním" saabinfu: Musím zde napsat, že to bylo zrovna včera, kdy mně čtyři různí lidé zcela nezávisle na sobě doporučili náhradu trubkou a nikdo jiný nic jiného. Přiznám se ale, že mě ještě trochu láká ten tlumič, vyjde finančně skoro nastejno a bude zřejmě o dost tišší, navíc tím, že vytvoří aspoň nějaký protitlak, trochu nasimuluje kat, a tak přechod od něj k náhradě nebude tak "strmý" (tak si to říkám já). Navíc se na tyto motory montoval, takže je s nimi spárovaný. Na druhou stranu se nejčastěji dá sehnat od Bosalu, kterému vůbec nevěřím. |
Autor: | martinopel [ úte 17. srp 2010 11:53:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
Autor: | Mr.Dan [ stř 18. srp 2010 11:00:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
Autor: | eLzyx [ ned 15. kvě 2011 14:25:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
a to platí i pro atmosfericky plněný motory? Na mojí Astře to bylo přesně na opak. Nejela nijak extra líp, zato se pěkně rozežrala. |
Autor: | Peťo [ ned 15. kvě 2011 15:35:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
ja by som tam dal ten rezonator-tlmic ked uz kasles na zivotne prostredie |
Autor: | luckybeef [ pon 25. čer 2012 14:46:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
Autor: | Urvanej [ pon 25. čer 2012 17:44:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
Archeolóóóg... Je rozdíl nízká spotřeba/nízký emise a nejde to vždy spolu, ani u benzínu (názor na DPF už sem někde psal). Motory jsou schopný běžet na poměrně chudou směs (nejen přímej vstřik), kdy je opravdu spotřeba jinde, ale emise NOx lítaji k nebesum, takže se to řeší bohatší směsí než je nutno, aby katl běhal správně a měl vůbec šanci NOxy redukovat. Totéž malý katly u aut, který maji skvělý emise podle předepsanejch cyklů, jsou zase v případně honění motoru dochlazovaný vysokym obsahem benzinu ve výfukovejch plynech, takže sice to má papírový emise super, ale reálný a spotřeba je uplně jinde. |
Autor: | Maca [ úte 26. čer 2012 13:57:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Katalyzátor - co s ním? |
Já bych asi volil mezi 3 a 4 variantou. A jelikož mám radši ticho, tak bych volil asi tu tichou variantu Ale myslím, že ti tu jen potvrdíme to, co si stejně sám myslíš... a pokud je to tak, tak už v podstatě není co řešit |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |